Ny utställning - Fotografier i måleriets klädnad

Ålands Fotografiska Museum öppnar utställningen “Tidlöshet” och presenterar Markku Joutsens unika bromoljetryck. De leder sina åskådare till en värld oberoende av tid och rum. Där fotografier och målningar möts och sammansmälter.

© Markku Joutsen

I den fotografiska utställningen andas en gången tid, även om originalbilderna är främst från de senaste åren. Bilderna är tagna mellan 1993-2022 och trycken är gjorda mellan 2019-2023.

Bromoljetekniken är intressant och på något vis blir bilderna tidlösa och oberoende av platsen och tidsramen. Bilder gjorda med denna teknik passar perfekt ihop med de gamla och värdefulla kamerorna i Ålands Fotografiska Museums samling.

Fotoutställningen "Tidlöshet" visas mellan juni - augusti 2023 på Ålands Fotografiska Museum.